Transportul feroviar a fost determinant în evoluția si dinamica socio-economică si politicăîn zona Aradului. Începutul de secol XX, plasa Aradul prin apariția ,,Trenului verde’’ mai apoi denumit ,,Săgeata Verde’’ , tren ce făcea legătura cu bogata Podgorie a Aradului și Europa Centrală, pe un merituos loc 4 între prezențele feroviare (de acest gen) ale Europei de atunci.

Spun azi, mândru de apartenența la un asemenea spațiu cu tradiție industrială și economică, că suntem invidiați de un asemenea trecut.

,,Zilele Aradului’’ o sărbătoare devenită tradițională, iși propune(și bine face) să promoveze Aradul și în domeniul turistic. Europa și lumea civilizată dezvoltă pragmatic acest sector economic ce gândit bine și promovat așișderea, aduce plus valoare în economia națională și locală.

Pornind de la aceste deziderate cu caracter economic, cred că introducerea în traficul din Arad, a tramvaiului electric ,,Săgeata Verde’’, aflat azi funcțional ca piesă de muzeu în Depoul-Muzeu ,,Ghioroc’’.

Cred că ,,Săgeata Verde’’ poate fi un mijloc real de promovare a istoriei locale în interesul dezvoltării turismului în Arad. Și mai cred că miile de copii ai Aradului, dar și toți arădenii nu ar ezita să urce în ,,Săgeata Verde’’ pentru o promenadă prin Municipiul Arad. La fel și turiștii care sunt azi prezenți în Arad. Ideea de Muzeu Activ poate fi benefică și la Arad.

,,Săgeata Verde’’, trenulețul electric poate fi un reper turistic major al Aradului începând chiar de la această mare sarbătoare a orașului nostru drag.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here